انواع شال و روسری از لحاظ جنس کدام‌ها هستند؟

یکی از نکات مهم خرید شال و روسری جنس پارچه آن است که انواع مختلفی از آن‌ها بر اساس مواد و جنس پارچه موجود می‌باشد. اگرچه ‌می‌توانید از هر پارچه‌ای روسری بسازید‌، اما همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر اوقات روسری به گردن شما ‌می‌پیچد. به همین دلیل‌، بهتر است از موادی که نرم‌، راحت و سبک است استفاده کنید. انواع شال و روسری از لحاظ جنس در زیر ذکر شده است تا بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید.

انواع جنس شال و روسری

۱. روسری‌های نخی

در بین انواع شال و روسری از لحاظ جنس، روسری‌های نخی رایج‌ترین و متنوع‌ترین انواع هستند. مهم نیست چه لباسی را با آن استایل کنید، یک روسری نخی با هر لباسی خوب ست ‌می‌شود. روسری و شال نخی به ظرافت و استایل لباس‌ها ‌می‌افزاید. علاوه بر این‌، ‌می‌تواند منحصر به فرد بودن پوشش شما را بالا ببرد.

این نوع از پارچه‌ها نرم‌، راحت‌، خنک و مقرون به صرفه هستند‌ و در انتخاب بیشتر خانم‌ها قرار ‌می‌گیرد. آن‌ها برای افرادی که پوست حساسی دارند نیز مناسب است چون بسیار نرم بوده و باعث تحریک و خارش روی پوست نمی‌شوند. اگر از روسری برای پوشاندن سر خود استفاده ‌می‌کنید‌، روسری‌های نخی بسیار مناسب‌اند و شما را از گرمای تابستان در امان نگه می‌دارند.

۲. روسری‌های ابریشمی

یکی از شیک‌ترین انواع شال و روسری از لحاظ جنس، ابریشمی است. این جنس پارچه سبک وزن است و در ساخت لباس‌های لوکس از آن استفاده ‌می‌شود. بافت‌های آن ظاهری شفاف به این پارچه ‌می‌بخشد.

این شال و روسری‌ها ‌بسیار شیک به نظر ‌می‌رسند. آن‌ها‌ بیشتر به عنوان اکسسوری استفاده می‌شوند چون بسیار سبک بوده و برای گرم نگه داشتن شما کاربردی ندارند. پوشیدن یک روسری ابریشمی زیبا مطمئناً ظاهری رویایی و کلاسیک به شما ‌می‌دهد! آن‌ها ‌از اکسسوری‌های جذاب دنیای مد هستند و با لباس‌های رسمی و غیر رسمی بسیار زیبا به نظر ‌می‌رسند.

۳. روسری‌های حریر

روسری‌های حریر یکی از انواع جنس‌های روسری هستند که با این که بسیار پرهزینه‌اند، اما هیچ وقت از مد نمی‌افتند. بنابراین می‌توانید به چشم یک اکسسوری برای استفاده بلند مدت به آن‌ها نگاه کنید.

۴. روسری کشمیر

کشمیر از پرطرفدارترین پارچه‌ها در صنعت مد است. این جنس پارچه نه تنها شما را گرم نگه ‌می‌دارد‌، بلکه باعث ‌می‌شود شما عالی به نظر برسید. روسری کشمیر در زمستان شما را گرم نگه ‌می‌دارد و در تابستان نیز باعت عرق کردن و گرما نمی‌شود. این جنس روسری مناسب پوشیدن در انواع مختلف آب و هوا است.

۵. روسری‌ پشمی

بهترین جنس روسری پاییزه، روسری پشمی است. در بین پارچه‌ها‌، پشم رایج‌ترین و طبیعی‌ترین ماده‌ای است که به دست ‌می‌آید و با توجه به منشأ طبیعی آن‌، استفاده از پشم بی‌خطر است. اگر به برخی از پارچه‌ها حساسیت دارید، یک روسری پشمی ‌خالص بهترین گزینه برای شما است چون هیچ گونه حساسیت یا سوزشی ایجاد نمی‌کند و مواد استفاده شده در آن طبیعی است.

۶. روسری ویسکوز

ویسکوز یکی دیگر از انواع جنس پارچه‌ی شال و روسری است که در بین خانم‌ها بسیار محبوب می‌باشد. ویسکوز یک ماده بسیار نرم است و حسی شبیه ابریشم دارد. روسری‌های ساخته شده از این پارچه به زیبایی‌، جلوه‌ای بی‌نقص و زیبا به لباس‌هایتان ‌می‌بخشد. همچنین ارزان قیمت نیز هستند‌، که بر محبوبیت آ‌ن‌ها ‌می‌افزاید.

۷. روسری‌ اکریلیک

روسری‌های اکریلیک بهتر است جایگزین روسری‌های پشمی‌ شوند. آن‌ها برای لباس‌های کژوال، به عنوان مثال‌، هنگا‌می ‌که شما برای دویدن صبحگاهی یا ملاقات غیر رسمی ‌با یک دوست نزدیک بیرون ‌می‌روید بسیار ایده‌آل هستند. آن‌ها مانند پشم نرم و همچنین ارزان بوده و یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی که ممکن است به پشم حساسیت داشته باشند هستند.

بسیاری از مردم فکر ‌می‌کنند که اکریلیک و پشم یک چیز هستند. اما پشم یک ماده طبیعی است در حالی که اکریلیک یک الیاف مصنوعی است‌، یعنی ساخته دست بشر.

۸. روسری‌های کتان

روسری‌های کتان مختص فصل خاصی نبوده و یک اکسسوری عالی برای انواع لباس و فصول هستند.این مدل از انواع جنس روسری سبک و نازک بوده و هنگام استفاده احساس راحتی خواهید داشت. جدا از همه دلایل کاربردی بودن آن، یکی از مواردی که بیشتر مورد توجه قرار ‌می‌گیرد افزودن رنگ‌های مختلف به لباس شماست. آن‌ها در طیف گسترده  ای از رنگ‌ها موجود هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها رنگ‌های زیبایی وارد استایل خود کنید.

۹. روسری‌های ساتن

این نوع از انواع شال و روسری از لحاظ جنس در بسیاری از رنگ‌های روشن و جذاب موجود هستند که می‌توانید در مواقعی که لباس شما برای مهمانی خیلی خسته کننده است‌، یکی از آن‌ها  را به گردن خود بپیچید‌، و ظاهر خود را خیره کننده کنید. این روسری‌ها همچنین ‌می‌توانند از پوست و موهای شما در برابر از دست دادن رطوبت محافظت کنند. پوشیدن مرتب روسری ساتن ‌می‌تواند پوست و موهای شما را زنده‌تر و جوان‌تر نشان دهد.

 

منابع:

threadcurve.com/types-of-scarves/#Types_of_ScarvesBased_on_Material

/www.curiouskeeda.com/fashion-and-care/scarf-trends-for-girls-in-2020