یکی از دغدغه های همیشگی خانم ها در خرید شال و روسری پرز شدن پارچه یا به اصطلاح دون دون شدن آن هاست . پرزدهی روی شال و روسری آن را بد منظر می کند . دلیل اصلی پرز شدن شال و روسری ، ساختار الیاف است . پارچه هایی که الیاف آن ها بافته شده باشد و از بافت محکم تری برخوردار باشند ؛ کم تر پرز میشوند . دلیل دیگر پرز دادن شال و روسری نگهداری نامناسب از شال و روسری است . به عنوان مثال ؛ گیر کردن شال و روسری زیر کمربند کیف ؛ کمربند اتومبیل یا لباس می تواند باعث پرز شدن آن ها شود  .

نکته ی دیگر در رابطه با پرز شدن پارچه ، مربوط به جنس پارچه است . برخی از پارچه ها به دلیل این که پلی استر کمی در بافت خود دارند ، نسبت به پرز شدن حساس تر هستند ؛ بنابراین در خرید و نگهداری از آن باید دقت بیشتری داشت.

با توجه به این که پرز شدن شال و روسری جزو اصلی ترین مشکلات خانم ها در خرید شال و روسری هست ؛ قایق کاغذی برای شما پیشنهادی را در نظر گرفته که می توانید برای پرز های ایجاد شده در پارچه لباس ها و شال  و روسری های خود استفاده کنید .

و اما راه حل پرزهای شال و روسری

برای جلوگیری از پرز و دون دون شدن شال و روسری ، به جز نگهداری و مراقبت از اینکه شال و روسری شما آسیب نبیند؛ می توانید این نکات رو رعایت کنید تا عمر شال و روسری شما طولانی تر شود .

  • شست و شوی شال و روسری با آب ولرم که در حدود ۳۰ درجه سانتیگراد حرارت دارد
  • استفاده از شوینده های صابونی و ملایم
  • اتوکشی از سطح پشت شال و روسری
  • تا زدن شال و روسری از سطح پشتی آن