روش‌های مرتب کردن شال و روسری‌

 

با فرا رسیدن فصل‌های پاییز و زمستان زمان بیرون آوردن لباس‌های گرم هم فرا می‌رسد. یکی از این آیتم‌ها شال‌های پاییزی و روسری‌های زمستانی است. برای مثال شال‌های بافتنی یا پشمی ‌که گزینه‌های مناسبی برای گرم نگه داشتن گوش‌ها و گردن هستند، یا شال‌های ظریف ابریشمی‌ که علاوه بر گرم نگه داشتن نقش مهمی ‌هم در استایل شما دارند.

اگر کلکسیون شخصی شال و روسری‌ شما تعداد محدودی دارد کار شما کمی ‌آسان‌تر است. ولی اگر تعداد این آیتم‌ها زیاد باشد چه؟ در ادامه ۸ روش خوب که نتیجه مطلوبی هم به دست آورده‌اند، برای مرتب کردن شال و روسری‌های شما ارائه می‌شود.

ترفندهای چیدمان شال و روسری

۱. کشوهای تقسیم‌کننده

یکی از راه‌های مناسب چیدمان شال و روسری در کمد استفاده از کشوهای تقسیم کننده است. اگر شما کشویی در منزل دارید که ارتفاع آن ۱۲ سانتی‌متر است برای این کار کاملا مناسب است.

برای این کار لازم است که شال یا روسری را از قسمت طولی تا زده تا عرض آن ۱۲ سانتیمتر یا کمتر شود. این ارتفاع مناسب برای شال‌های ابریشمی ‌یا پشمی ‌و بافتنی نازک شما است. اگر دغدغه چروک شدن آن‌ها را در سر در دارید باید بگوییم که جای نگرانی نیست زیرا با رول کردن آن‌ها دیگر خطر چروک افتادن شما را تهدید نمی‌کند.

۲. جاکفشی‌های مکعبی برای استفده مجدد به عنوان محفظه‌ی شال و روسری‌ها

به نظر می‌اید که گذاشتن نام انحصاری جا کفشی برای این وسیله همه کاره اشتباه است زیرا علی رغم نامش محصولی کاربردی برای تقسیم‌بندی و نظم‌دهی انواع کالاهاست، که ما در اینجا برای چیدمان شال و روسری در کمد آن را مورد استفاده قرارخواهیم داد.

شما می‌توانید 2 یا 3 تا از شال و روسری‌های ابریشمی ‌یا نازکترتان را به صورت تا شده یا رولی در هر یک از آن مکعب‌ها جا دهید یا یکی از آن‌ها را به شال ‌های پشمی‌ یا بافتنی ضخیم‌تر اختصاص دهید.

۳. میله‌ها

میله‌های لباسی یا حتی میله‌های نگهدارنده حوله که پشت در نصب می‌شوند نیز می‌توانند گزینه مناسب و بسیار آسانی برای نظم دادن به شال و روسری‌ها باشند. تنها کاری که شما باید بکنید این است که شال یا روسری مورد نظر را روی میله آویزان کرده و گره شل و ملایمی ‌روی آن ایجاد کنید که از سر خوردن آن از روی میله جلوگیری شود. توجه کنید که گره حتما شل باشد تا شال شما چروک نیوفتد.

نگاه کنید به مقاله: انواع بستن شال و روسری

 

۴. چوب رختی‌ها

چهارمین ترفند چیدمان روسری در کمد که می‌توانید انجام دهید، چوب رختی‌ها هستند که روشی آسان بوده و وقت زیادی نمی‌گیرد. این روش بیش‌تر برای شال و روسری‌های ظریف مناسب است. پیشنهاد ما به شما این است که یک پارچه مخمل روی رخت‌آویز بندازید تا از سر خوردن شال و روسری‌های مخملی خود از روی آن جلوگیری کنید و مانع درهم پیچیدگی آن‌ها بشوید. اگر این روش برایتان امکان پذیر نیست می‌توانید مانند مورد قبل (مرتب کردن با میله) آن‌ها را با گره‌ای ملایم سرجایشان ثابت نگه دارید.

۵. آویز مخصوص شال و روسری

این آویزها دقیقا مخصوص همین کار یعنی چیدمان شال و روسری در کمد هستند. اگر شما هم دغدغه مرتب کردن شال و روسری‌هایتان را دارید این مورد برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

دیزاین این محصول به گونه‌ای است که میله‌ای بلند داشته و شامل حلقه‌هایی بر روی آن است که می‌توان شال‌ها را در این حلقه‌ها آویزان کرد. اندازه این حلقه‌ها به گونه‌ای بوده که دیگر نیازی به تلاش اضافه برای گره زدن ندارید و شال و روسریتان روی آن لیز نمی‌خورد. یکی دیگر از مزایای این محصول این است که جای کمی ‌می‌گیرد و تقریبا در کمد پنهان است.

۶. قفسه

یکی از آیتم‌هایی که در هر خانه‌ای نیاز است و برای مرتب کردن هر چیزی قابل استفاده است قفسه می‌باشد. شال و روسری‌ها را تا می‌کنید و در هر قسمت قفسه می‌چینید. تعداد اقلامی می‌توانید در هر قفسه جا دهید هم بستگی به ضخامت پارچه آن‌ها دارد. می‌توانید چند شال نازک را در یک قفسه و یک شال ضخیم را در یک قفسه جای گذاری کنید

۷. سبد‌ها

هفتمین روش جهت مراقبت از شال و روسری استفاده از سبدها است که خیلی ساده است. می‌توانید شال و روسری را تا یا رول کنید و مرتب در سبدها قرار دهید و سبد را کنار کمد قرار دهید تا افراد خانواده دسترسی راحت‌تری داشته باشند. برای جذاب‌تر کردن منظره آن در خانه می‌توانید رنگ سبد را با دیگر آیتم‌های موجود در خانه ست کنید یا شال‌هایی که در هر سبد است را بر اساس ترکیب رنگی خاص قرار دهید.

۸. آویز یا قلاب‌ها

اگر تعداد شال و روسری‌های کمد شما محدود است یا فقط تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهید این گزینه برای شما بسیار مناسب خواهد بود. این روش برای شال‌های سنگین پشمی ‌یا بافتنی بسیار مناسب است و این یکی از دلایل محبوب بودن این قلاب‌ها است. به طوری که خیلی از افراد در کنار دیگر روش‌ها مانند محفظه‌های مکعبی یا چوب رختی‌ها که برای شال‌های نازک و ابریشمی ‌است از این قلاب‌ها هم استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید شال‌های مورد نیاز خود را به قلاب‌ها آویزان کنید و آن‌ها را سر دست بگذارید. اگر آدم فراموشکاری هستید من این روش را به شما پیشنهاد می‌کنم چون با آویزان کردن شالتان کنار کت یا پالتوی خود امکان فراموش کردن آن کمتر خواهد شد.

برای گرفتن بهترین نتیجه جهت چیدمان شال و روسری در کمد شما می‌توانید دو یا چند تا از ۸ روش بالا را باهم ترکیب و امتحان کنید و از نظم موجود نهایت لذت را ببرید.

 

منبع:

https://www.closetworks.com/closet-blog_scarf-organizers.shtml